Verhuur

Wij verhuren ons unieke scoutinggebouw ‘de Burcht’ aan groepen kinderen met hun begeleiders voor een dag, een weekend of langer. Belangstellenden kunnen contact  opnemen met de verhuurder om de mogelijkheden te bespreken om ons gebouw te huren voor bijvoorbeeld een cursus, workshop of vergadering.
Wij zijn en blijven een scoutinggebouw: verwacht geen luxe maar een basisvoorziening in een fantastisch gebouw midden in het bos.

Vermeld in uw aanvraag:
-          Wanneer u wilt huren en hoe lang
-          Wat wilt u doen (doel)
-          Met hoeveel personen u komt en verblijft
-          Hoe u te bereiken bent (niet alleen e-mail, maar ook postadres)

We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Natuurlijk laten we u, ook als u het niet huurt, graag het gebouw zien.
Bekijk ook de foto's van het gebouw en de plattegrond.

Hier kunt u zelf alvast controleren of het gebouw beschikbaar is op het moment dat u wilt huren.

Het gebouw

Ons scoutinggebouw ‘de Burcht’ beschikt op de begane grond over een ruime (eet)keuken met basisvoorzieningen en een ruime entree met een prachtige “scoutingtrap”. Ook bevindt zich er het sanitair met vier toiletten en twee douches. De grote zaal heeft openslaande deuren naar het buitenterrein.

Buiten is een speelterrein met open toegang tot het bos. Er is ook een grote kampvuurplaats. Gebruik hiervan is in verband met bosbranden in het verleden door de brandweer sterk beperkt. Pleeg vooraf overleg met de contactpersoon verhuur.

Op de bovenverdieping zijn twee zalen. Ook is er een aparte ruimte met sanitair aanwezig. Hier bevinden zich twee toiletten, twee wasbakken en nog een douche.

De nooduitgang boven leidt naar de grote buitentrap die alleen gebruikt mag worden in noodsituaties.

De inrichting van het gebouw is eenvoudig en, zoals dat heet, ‘scoutproof’.
Er zijn geen bedden. Overnachten kan op eigen luchtbedden/matrassen in een van de zalen.

Verhuurmogeijkheden:
Als u op zaterdag aankomt, is het gebouw vanaf 13.00 uur vrij tot uw beschikking.
Op weekdagen is ‘de Burcht’ vrij om te huren. Bijvoorbeeld in dagdelen, een aantal dagen (of weken) of voor langere periodes achtereen. Uw wensen zijn bespreekbaar; informeer hiernaar bij de verhuurder

Vuurbeleid

De gehuisveste scoutingvereniging wordt verantwoordelijk gehouden voor het stookgedrag van de huurders. De gemeente heeft aangeven dat bij een eventueel incident de scoutingvereniging een permanent stookverbod zal worden opgelegd. Wij vragen uw medewerking. Hierdoor is besloten dat er alleen nog buiten gestookt mag worden door andere scoutingroepen. Dit mag alleen als de brandslang is uitgerold, het vuur laag blijft en er altijd toezicht is over het vuur.

Ook is er een openhaard aanwezig in de grote ruimte beneden. Hierin mag door iedereen gestookt worden. Let hierbij wel op dat het rookalarm erg gevoelig is. Zet vooraf de beluchtingsklep in de schacht van de haard goed open. Stook geen nat hout, maak alleen kleine vuurtjes en hou altijd toezicht over het vuur.

Opkomst eigen speltakken

Als u komt logeren, is het gehele gebouw tot uw beschikking.
Indien u op de vrijdagavond, zaterdagochtend en/of zaterdagavond aanwezig wilt zijn, dan dient u rekening te houden met de opkomsten van diverse speltakken.

Onze speltakken maken met veel plezier gebruik van het gebouw.
Er is scoutingopkomst op:

• Vrijdagavond (19:00-23:00 uur),
  • Zaterdagochtend (9:30-12:30 uur)
  • Zaterdagavond (19:00-21:30 uur).

Dat betekent voor de huurder:

• Dat u op vrijdagavond beschikking heeft over 3 bovenruimten(= 3/4 oppervlak gebouw).
  • De huurder op zaterdagochtend de beschikking heeft over de grote zaal beneden (= 1/2 oppervlakte gebouw). Graag de slaapspullen in de bovenruimten zo opstapelen (in hoek schuiven) dat de opkomst kan plaatsvinden.
  • De huurder zaterdagavond de beschikking heeft over 3 bovenruimten en de grote zaal beneden. De opkomst vindt plaats in een eigen bovenruimte (stamhok = ¼ deel oppervlakte gebouw).
  • De keuken is tijdens opkomsttijden in overleg met de leiding te gebruiken
  • Bij droog weer zijn de scoutinggroepen grotendeels buiten het gebouw, echter is dit geen garantie dat u de betreffende ruimte ook daadwerkelijk kunt gebruiken. Dit graag in overleg met de leiding.

U kunt dus tijdens de opkomsten van de speltakken toch uw eigen programma draaien. U kunt natuurlijk ook met uw kinderen volop in het omringende bos spelen of een aangepast programma bedenken. Het is altijd mogelijk met de betreffende speltakleiding te overleggen over de mogelijkheden van het gebouw en de omgeving.

De omgeving

Ons clubgebouw ‘de Burcht’, staat midden in het Bergerbos, 4 km van zee en 1 km van het centrum van Bergen. Het gebouw wordt omringd door bos en vlakbij zijn diverse grote speelvelden. U kunt met de auto bij ‘de Burcht’ komen om de spullen uit te laden. Parkeergelegenheid is op loopafstand van ons gebouw. Er zijn heel veel mogelijkheden om te spelen. Bij het gebouw is een ruim veld en open toegang naar het bos. Op korte afstand is er een voetbalveld midden in het bos. Ook is er een groot grasveld om spelletjes te organiseren. We kunnen u spannende “geheime” velden aanwijzen waar je niemand tegenkomt en waar je vrij mag spelen in het bos.

Tot slot is de Noordzee op maar vier kilometer afstand! Het strand van Bergen aan Zee is goed met de fiets te bereiken via een prachtig fietspad.

Het dorp ligt aan de rand van bos en duin, met aan de andere kant het polderlandschap van Noord Holland. De supermarkten in Bergen zijn de hele week geopend, dagelijks tot 21.00 uur. Het dorp heeft een klein museum met informatie over ‘de goede oude tijd’ en een museum voor kunst. Bergen aan Zee heeft een mooi zeeaquarium en in het centrum van Bergen is een grote verscheidenheid aan eet- en uitgaansgelegenheden te vinden.
Uiteraard is er nog veel meer te beleven; de verhuurder kan u tips geven.

ma di wo do vr za zo